Toimintasuunnitelma 2024

• Sääntömääräiset jäsenkokoukset.

• Hallituksen kokoukset (n. kerran kuussa).

• JHL:n ja TSL:n tapahtumat, teatteri- ja konserttimatkat.

• Erilaiset tapahtumat, kerhot ja virkistysmatkat jäsenten toiveiden ja ehdotuksien pohjalta.

• Koulutus JHL:n ja TSL:n koulutusohjelmien mukaan.

• Järjestötoiminta
  • Jäsenrakennetta seurataan vuosittain, näin voidaan seurata jäsenkehitystä pidemmällä aikavälillä.
  • jäsenhankinta ja järjestäytymisen edistäminen, uusien ja nuorten jäsenten huomioiminen.
  • koulutiedotus, opiskelijajäsenet
  • työpaikkakäynnit; teemat ja näkyvyys
  • yhdistyksen järjestämät tapahtumat, retket, teatterit, juhlat ym
  • yhdistyksen tulevaisuuden näkymä 5 vuotta eteenpäin.

• Edunvalvonta
  • tulevat haasteet työantaja-alueella, esim. kuntarakenne ja sote-uudistus, talouden muutosvaikutukset, työympäristön, yhteistoiminnan ja työelämän kehittämistarpeet
  • yksityistäminen, ulkoistaminen / yhtiöittäminen ja organisaatio muutokset.
  • yhteiskuntavaikuttaminen (vaalit)

• Koulutus
  • hallituksen, luottamusmiesten ja muiden toimihenkilöiden koulutussuunnitelma
  • jäsenkoulutus, teematilaisuudet, opintoretket, sopimusinfot, työttömyysturva/eläkeillat, ammattialakoulutukset

• Tiedotus
  • yhdistyksen omat nettisivut
  • ilmoitustaulut työpisteissä
  • yhdistyksen näkyvyyden lisääminen työnantajan järjestämissä tilaisuuksissa

• Yhdistyksen toimintakalenteri
  • Toimintasuunnitelman tapahtumista ja kokouksista tehdään toimintakalenteri aikajärjestyksessä koko vuodelle.
  • Laitetaan ilmoitustauluille ja yhdistyksen kotisivuille, lähetetään jäsenille sähköpostilla tai kirjeessä
  • Kalenterissa on sovittu päivämäärä tai alustava toteutuskuukausi, tapahtuman nimi, aihe ja paikka.
  • Hallitus määrittelee alustavat aiheet jäsenkokouksille, jolloin pystytään riittävän ajoissa varamaan sopiva kokouspaikka ja varmistamaan asiantuntijan/luennoitsijan saaminen tilaisuuteen.